Donderdag

16 juni 2022 - Sint Kruis, Nederland

Nadat we gisteren zijn gaan slapen zijn we vanmorgen weer uitgeslapen en opgestaan. Nadat we hadden ontbeten gingen we naar Groede en reden naar de panoramaweg. Mooie parkeerplaats opgezocht en ik ben met Valmar naar beneden gelopen. Henk bleef in de auto zittenen had  de verrekijker om te kijken. Beneden was een flink stuk strand maar omdat het eb was ook een flinke blubber wat ik niet meteen in de gaten had dus ik zakte tot mijn enkels in de modder. War wel komisch was die blubbervoeten. Weer omhoog gelopen en bij de auto mijn voeten afgespoeld en we kunnen weer verder. We zijn toen naar Sluis gegaan. Daar hebben we eerst koffie gedronken en zijn toen het stadje ingegaan. Het is een vestingstadje en leuk om te zien. Wel erg druk en toeristisch maar ook erg gezellig. Om half een gaan we op nog een terrasje zitten en nuttigen nog een drankje. Iedereen wil in de schaduw zitten dus druk op de beschaduwde terrassen.  Hierna gaan we weer terug naar de auto en rijden via de AH in Oostburg weer terug. Thuis nuttigen we het gekochte slaatje en nog  een boterham. Dan gaan we rustig buiten zitten want te warm om meer te ondernemen. Om een uur of zes nemen we een soepje en een boterham want het is nog veel te heet om weer de auto in te gaan om ergens te gaan eten. Dan weer lekker buiten zitten het gaat nu lekker worden. Henk gaat tv. Kijken en ik ga bij Thea lekker kletsen. Dan om kwart over tien Valmar uitlaten en even verhaaltje schrijven en zo naar bed. Morgen de laatste dag hier en we denken dat we niet erg veel zullen ondernemen gezien de warmte. Dus lekker buiten op het terras. Henk en Gonda. Oja toen ik buiten zat zag ik op de Butlea een redelijk groot beest het leek een kolibrie maar daar was het te klein voor en opgezocht blijkt het om een redelijk zeldzame vlinder te zijn de kolibrivlinder. Ik heb er een filmpje van gemaakt en enkele foto,s want ze zijn zo snel dat ik dacht geen goede foto ervan te hebbe,n