Gearriveerd in Oostenrijk

7 november 2023 - Wolkersdorf im Weinviertel, Oostenrijk

Vanmorgen na ontbijt stapte we in de bus en om half negen reden we weg( Hans reed en wij mochten blijven zitten in de bus met gordel om.), we rijden richting Oostenrijk. Het is zo genieten door het Beierse Woud met al die bomen in herfsttooi. Alleen jammer dat er zoveel geluidswallen langs de snelwegen staan(wel begrijpelijk) zodat je vaak niet de mooie omgeving kan zien. Het weer is geweldig. Mooie zon en wolkenluchten. Bij Passchau hebben we een stop om ook enkele uren rond te lopen maar eerst rijd Hans naar boven de berg op om ons een kijkje op de Dom .De  Donau en ILz en de Inn  die hier tezamen verder gaan als de Donau.  Na een kwartiertje gaan we naar beneden en krijgen we twee uur de tijd om door de oude binnenstad te dwalen en de Dom te bezoeken. Arendina en ik zoeken eerst een leuk Italiaans koffiehuis op en drinken lekker koffie. Hierna gaan we verder slenteren en bekijken leuke geveltjes met prachtige ijzeren luiken en mooie deuren. Ook bezoeken we de Dom.  We kopen bij een bakker een broodje en crosantje die we later aan de oever bij de Donau opeten. Dan slenteren we terug naar de bus. Als iedereen er is rijden we weer verder. Om twee uur rijden we de grens met Oostenrijk over. Het is inmiddels gaan regenen maar wij zitten droog. We dommelen wat want het is wel eentonig om naar die geluidsschermen te kijken. We maken nog een tussenstop waar Arendina thee neemt en ik een flesje jus de orange. Dan weer verder en we zijn om half zes in ons hotel. De regen is inmiddels gestopt. We installeren ons in kamer 54. Om zeven uur is het diner. In buffetvorm.Eerst champignonsoep dan zuurkool met varkensvlees en salades en een soort rusti of patat. En nog vegetarische ei met ui taart. En als toetje nog tiramisu. Heerlijk. Hierna kregen we nog een klein glaasje met een alcoholische versnapering. Arendina en ik zaten bij een echtpaar aan tafel en we hebben erg gelachen want de echtgenoot kreeg een leeg glaasje. ( gelukkig dronk hij nooit alcohol) dus lachen hoort er ook bij. Om half negen gaan wij naar de kamer waar wij ons op bed installeren om jullie bij te kletsen. Het was weer een mooie dag. Voor nu weltrusten en morgen ona avontuur in Wenen vertellen. Arendina en ikke.

1. Natascha:
    8 november 2023
    Wat fijn dat jullie er zijn. Geniet van jullie dag ook weer vandaag. En prachtige foto’s, ben benieuwd naar wat er nog gaat komen.