WENEN

8 november 2023 - Wolkersdorf im Weinviertel, Oostenrijk

Vandaag was Wenen aan de beurt om te bezichtigen. Om half negen vertrok de bus nadat we van een heerlijk ontbijt hadden genoten. Ons hotel ligt aan de noordkant van Wenen dus met een drie kwartier rijden waren we op de plek om de gids op te halen. Dit keer was het Marieke. Ze was een goede gids met een mooie duidelijke stem die voor de hele groep was te verstaan en in de bus vertelde ze al veel zodat er buiten niet al te veel hoefde verteld te worden. We gingen naar een wooncomplex ontworpen door Hunderdwasser. Het is een beetje de stijl van Gaudí. Erg leuk waren de winkeltjes die in zijn stijl waren gemaakt. Dangingen we naar het historische centrum. Veel gebouwen met zeer veel pracht en praal en beelden en goud en het een nog een groter paleis als het ander. Na de rondtoer hadden we nog een stadswandeling. Hierna konden we met de bus mee naar kasteel Schönbrunn of in de stad blijven. Arendina en ik bleven in de stad met nog enkele andere.. fijne avond wij zoeken eerst een koffietentje. Lekker koffie met een tosti. We hadden geen zin in taart. Dan lopen we door de ste dwalen en alles te bekijken tot we erg moe zijn en ergens gaan zitten. Arendina neemt een biertje en ik koffie. Hierna gaat het weer richting de bus aar we om vijf uur moeten wezen want we gaan nog ergens eten voor we naar het hotel vertrekken. We zijn nog een beetje vroeg maar de bus is er al en we mogen al de bus in. (Het begint aanmerkelijk kouder te worden nu de zon gaat zakken) . In een buitenwijk van Wenen gaan we eten met live muziek.(een violist en een arcondionist). We krijgen brood en zuurkool en worst. Het toetje was appelstrudel die wel erg lekker was. Om kwart over negen zijn we thuis en meteen moe maar voldaan ons bed ingegaan. Groetjes Arendina en ikke.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerard:
    8 november 2023
    Mooie stad...waren er vorig jaar. Veel plezier nog