West Berlijn

26 oktober 2023 - Berlin-Weißensee, Duitsland

Zo gingen we gisteren dan na het ontbijt om kwart voor negen de bus weer in. Het was droog en mooi weer. We pikken weer gids John op ,op de Alexanderplatze en rijden toch weer voormalig oost Berlijn in waar we uitstappen bij de oudste dom en het oudste museum. John verteld en blijft vertellen. Na meer dan 20 miniten half horen wat hij zegt ga ik maar op een muurtje zitten en Natascha gaat wat foto,s maken. Hij verteld en weet erg veel van se geschiedenis maar drie kwartier later praat hij nog.Vooral over hoe de band van Nederland met Duitsland is.  Dan lopen we verder langs diverse gebouwen waaronder universiteit. Zou kleine wandeling zijn maar door het vele stilstaan wel twee uur verder. Hierna gingen we weer in de bus langa diverse locaties. Om half een worden we bij de boot opgewacht voor een vaartocht over de Spree. Ondertussen konden we lunchen en wat drinken. Om drie uur waren we terug. Nu het centrum vanaf het water gezien en ondertussen uitgerust. Nu hebben we even tijd voor onzelf en duiken we een erg leuke winkel in. Onderandere een m en m winkel waar we hele dure m en mmetjes kopen maar zo leuk. Om 5 uur weer terug bij de zoo waar de bus staat. Dan gaan we naar een restaurant . Lekker gegeten. En er kwam live muziek die tulpen uit amsterdam en zo speelde maar in het duits zong en wij in het  Nederlands. Hierna krijgen we de lichttoer die gisteren niiet door ging. Wel aardig maar hadden er meer van verwach. Alleen de beschilderde muurdelen waren indrukwekkend en checkpunt Charly. Zeer vermoeid zijn we om half elf bij het hotel waar we meteen ons bed opzoeken. Wel veel gehoord en indrukken opgedaan.

1. Wim:
    26 oktober 2023
    Jullie zien en beleven toch veel. Ook vaak indrukwekkend. Gaan jullie ook nog naar Potsdam? In elk geval fijn om zo samen op pad te zijn.. Geniet er van!
  2. Arendina:
    26 oktober 2023
    Mooi straks maar goed uitrusten van de vakantie😅😅😅
  3. Jackie:
    26 oktober 2023
    Mooie trip zo. Ik g3niet van alle verslagen die je door vertelt, wel een hele belevenis.photos zijn ook mooi.