Gearriveerd.

23 oktober 2023 - Ahrensfelde, Duitsland

Zo vanmorgen om kwart voor vijf kwamen we bij de sporthal in Almerebuiten aan waar de bus net was gearriveerd.( Dennes die zo lief was om voor ons ook om vier uur op te staan)  had ons weggebracht. Dus koffertjes in de bus en rijden maar. Via Hilversum waar we mensen oppikte en Amersfoort naar EdeWageningen waar we de laatste mensen oppikte reden we naar het verzamelpunt in de plaats Zeeland in Brabant. Hier was een groot verzamelpunt voor vele bussen. Nadat we eerst naar toilet waren geweest met vele andere nog een kopje koffie kregen gaan we naar bus 12 waar we mee mochten. Natascha en ik zijn bijna de laatste in de bus en de plek achter de chauffeur is nog vrij , wij daar zitten. Als iedereen ingestapt is( 52  man ) gaan we rijden Half 9 . De chauffeur vertelt dat hij Remco heet en ons naar Berlijn zal vervoeren. We rijden via mooie weggetjes richting Duitsland waar we op de autobahns  gaan rijden. Ondertussen vertelt hij wat over de route. Na ruim 2en half uur  de eerste stop waar we ook  koffie en een broodje nemen. Dan om 12 uur weer verder. Remco heeft gezellige muziek aan. Hier en daar vertelt hij wat over de plaatsen die we passeren. Dan zijn we door het voormalige oostduitsland. We stoppen bij het controle punt van de Oost-Duitse grenscontrole check punt  Marienpunt  waar alle voertuigen grondig werden gecontroleerd. Remco vertelt dat het soms wel 5 uur duurde voor je verder mocht rijden. Dit was een soort openluchtmuseum geworden. Wel erg indrukwekkend.  Na drie kwartier weer verder en uiteindelijk om zes uur arriveren we in het hotel waar we om zeven uur aan tafel worden verwacht. Eerst pompoensoep dan aard. Puree met zuurkool en twee worstjes. Hierna nog een puddinkje. Een wijntje erbij en nog een kopje thee toe. En nu is bed en lekker slapen. Morgen ontbijt vanaf half acht. Dus weltrusten en tot morgen. O ja het mooiste is ik heb mijn telefoon bij Natascha laten liggen aan de oplader dus Natascha mag foto,s maken die ik er dan opzet.

1. Jackie:
    24 oktober 2023
    Dat was een drukke dag. Fijn dat Julie eindelijk toch zijn asngekomen en genoten hebben van de eerste dag. Fijn om verder nog iets te horen later. Veel plezier.
  2. Arendina:
    24 oktober 2023
    De foto’s volgen dus nog. Geniet lekker samen hoop dat de zuurkool gesmaakt heeft!
  3. Marian Bemelmans:
    Geniet ervan Gonda!!!
  4. Carla:
    24 oktober 2023
    leuke trip zo met je dochter. Veel plezier.