27 juni

27 juni 2019 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vanmorgen om zes uur gewekt ontbijten en om half acht in de bus. We rijden vandaag vroeg omdat we veel opstopping verwachten want ze zijn op drie plaatsen aan de weg bezig en dat kan per keer tot een half uur oponthoud geven. Maar zeker het goede gezicht van Radja mochten we telkens meteen of zeer snel door. We rijden naar een struisvogelboerderij in Outshoorn waar we eerst koffie drinken en dan  ontmoeten we Michel Jackson en Madonna . Dit zijn twee struisvogels. Er word uitleg over gegeven en we mogen op de eieren staan ze zijn zo sterk dat ze niet breken.. We lopen verder en mogen de vogels ook voeren. De lepels zitten vast aan touwtjes en dat is maar goed ook want anders gaan ze er met lepel en al vandoor. Nog even bij de broedmachine kijken en dan gaan we weer verder. We rijden naar de Cangogrotten. Carla gaat mee naar binnen maar ik blijf met nog drie andere passagiers boven de grond en drinken wat en kletsen wat en wordfeuten wat. Na een uur komen de andere weer terug en laten enthousiast hun foto,s zien. Daarna is het weer instappen onderweg voor lunch. Dit keer bij Kobus se gat. Een heerlijke lunch met salades en lamscoteletjes en spieren met struisvogelbiefstuk. En runderworstjes. Heerlijk. Na de lunch stappen we in Kobus zijn busje en gaan we omhoog de zwarte bergen in. Een heel andere samenstelling dan de Drakensbergen maar net zo,n rotweg. Hobbels en kuilen en stenen.  Maar op 1800 meter een prachtig uitzicht . We moeten wel opletten dat we niet van de berg worden geblazen want er staat een enorme wind. We lopen een stukje naar beneden om de lucht in te ademen en de stilte te horen maar de stilte was erg stormachtig.Dan weerbusje in voor verder naar beneden. Bij kobus se gat aangekomen stappen we in onze eigen bus en rijden naar Oudshoorn naar ons hotel waar we om vijf uur aankomen. Even een klein rondje en naar de supermarkt wat boodschappen doen. Nu lekker lui in bed wat tv kijken. Morgen gaan we naar Kaapstad waar we de laatste dagen zullen verblijven. Vier dagen geen koffer in en uitpakken. Morgen weer om kwart voor zes eruit dus we gaan vroeg slapen. Groetjes Carla en Gonda

1. Truus:
    27 juni 2019
    Hoi Gon en Carla het ziet er allemaal weer geweldig uit. De uitrusting van Gonda hoed sjaal is heel leuk .geniet nog maar en tot weder horen ,Tr.en Pi.