Dag twee

16 oktober 2019 - Texel, Nederland

Vanmorgen waren we gelukkig allemaal wakker geworden en dan een heerlijk ontbijt. Om tien uur was het verzamelen bij de bus en gingen we naar de Waal. Er zijn zeven dorpjes op Texel. Het is niet zo ver rijden en we zijn er om kwart over tien. Hier stappen we uit de bus en lopen naar museum Waalste. Her is een cultuurhistorisch museum. We kregen eerst een uitleg over de geschiedenis en de gids vertelde het heel humoristisch. Dan worden we losgelaten en mogen we zelf overal kijken heel erg leuk. Oude wasmachines zoals onze moeders nog waste en oude zadelmakerij. Ook was er een stukje brandweer geschiedenis en nog veel meer. Oude potjes en pannetjes en een fornuisje zoals ik zelf ook nog  mee gespeeld had. Blokkendozen zoals de jongens kregen met sinterklaas. Allerlei herinneringen werden er op gehaald zo leuk. Dan terug voor lunch. Na een heerlijke lunch met een heerlijke kroket gaan we weer in de bus dit keer gaan we naar den Burg winkelen. Leuke winkeltjes wel duur. Ik heb er wel een leuke jurk gekocht aan het eind van de winkelstraat nemen we een lekker kopje muntthee. Dan op de bus aan. Een heerlijk diner word er weer geserveerd . Hierna gaan we weer kaarten. Ik doe nu wat beter mijn best en heb tweehonderd punten meer als gisteren. Nog de laagste van de meiden maar er zit verbetering in. Dan nog even een wijntje en om een uur liggen we in bed. Groetjes de kaartmeisjes.

1. Arendina:
    16 oktober 2019
    Je hebt het weer gezellig en ook nog cultuur snuiven goed hoor!!
  2. Natascha:
    16 oktober 2019
    Als jullie het maar gezellig hebben, zijn de punten minder belangrijk 😀