18 juni

18 juni 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vanmorgen om half zeven gewekt ontbijt koffers buiten de deur en O het is hier zo leuk zitten overal blauwaapjes geweldig gezicht. Ze mogen niet gevoerd worden maar ze hebben van het hotel wat fruit staaan wat ze weggraaien. Zo leuk gezicht. We maken nog wat foto,s en om acht uur vertrekken we. In de bus gaanRadja Astrid en een medewerker van het hotel een dansje maken .Het is weer een gezellige stemming in de bus. Als we rijden verteld Astrid weer veel over Swaziland en zijn inwoners. We rijden door mooie bergstreken en gaan we richting de koffiestop.we zien parapluaccasia,s overal. Bij de koffiestop staat een tamme zebra maar zo tam is hij niet of erg chaggerijnig. Ook is er een dorpje nagebouwd. Met een bomenomheining er staan verschillende hutten. Hier kan je in overnachten. We lopen er rond en zien nog papayabomen. Ook was er een winkeltje met allemaal zelf vervaardigde souveniers weer door jonge meisjes gemaakt om zo wat te leren en wat geld te verdienen. Nog snel een koffie maar we hebben geen tijd meer om het leeg te drinken.was toch erg slappe koffie. We rijden weer verder. En Astrid verteld verder. We komen langs een huis waar veel vlaggen staan daar woont een voorspeller. Dan komen we aan bij de grens. Weer paspoort stempelen(dit keer niet zelf) en dan door lopen naar Zuid Afrika. Hier ook weer stempel halen en dan weer de bus in. Ondertussen verteld Astrid over de neushoorn. De witte neushoorn eet gras en heeft een wijde bek. De baby,s lopen voor de moeder. De zwarte neushoorns zijn argressiever en eten blad van de bomen. De baby loopt hier achter de moeder. In Hlululuwe hebben we lunch. Heerlijk met sandwiches aardappelsalade bietensalade en groene salade. Dan lopen rond en zien mooie bomen met vogelnesten van de wevervogeltjes.. Dan gaan we het laatste stuk naar Sint Lucia waar we twee nachten zullen verblijven. Onderweg zijn ze overal gecontroleerd het lange droge gras aan het afbranden. Soms moeten we uitwijken of door de vlammen best een beetje eng. Begrijp nu een beetje hoe het moet zijn in een gebied met bosbranden. Door alle rook die toch de bus inkomt raak ik anderhalve dag mijn stem kwijt. ( lekker rustig in de bus).Half drie zijn wee er en hebben vrije tijd voor de rest van de dag dus relexen. Groetjes Carla en Gonda

1. Truus:
    18 juni 2019
    Fijn een beetje rust ook goed weer ? Hier is her vandaag weer warm nog veel te zien! Voor jullie !.
  2. Natascha:
    18 juni 2019
    Benieuwd wat jullie morgen weer allemaal gaan zien. Even uitrusten wanneer het kan klinkt goed.
  3. Jackie:
    19 juni 2019
    Geen zwembad om af te koelen?, na zo'n prachige dag.
    Geweldig verhaal en ik kan niet wachten om al de phito's te zien.
  4. Arendina:
    22 juni 2019
    Klinkt weer fantastisch allemaal mooi hoor