25 juni

25 juni 2019 - Wilderness, Zuid-Afrika

Vanmorgen weer wakker geworden gelukkig maar om zeven uur eruit om kwart voor acht ontbijt en half negen vertrek met de bus. We rijden van  St  Francis Bay via Plettenberg naar Knysna en dan naar Wilderness. Het regent vandaag en het word maar 18 graden maarde kachel in de bus is lekker warm. Astrid verteld dat we door het kakadu district rijden wat groene vallei betekent. Het is inderdaad vergeleken met vorige week hier erg groen. De regen hangt boven de bergen  wat wel een apart gezicht is. We houden koffiestop bij de stormrivier brug. Een mooie omgeving met diepe kloven prachtig. Het miezert nu nog een beetje maar dat deert niet. Een lekkere bak koffie en we worden weer warm. Dan weer de bus in en rijden naar een regenwoud of oerbos. Hier staat. Een 1000 jaar oude geelhoutboom. De oudste boom in deze omgeving.we lopen er een trail We vinden het erg mooi. Dan rijden we weer verder tot de blauwkransbrug waar we foto,s maken van de heide op de tuinenroute en mooie bloemen en planten. Hier is ook een hele hoge brug wel 216 meter hoog. Hier gaan ze regelmatig bungi jumpen (wij niet hoor veel te hoog en gevaarlijk) . Dan weer de bus in en we rijden door de westkaapprovincie. Ong. 6 miljoen inwoners. Hier is de laagste niet geschoolde mensen van 5% en maar een werkeloosheid van 17 %. Dan arriveren we in Knysna waar we lunchpauze hebben tot 3 uur. Hier zijn leuke winkeltjes dus lunch komt wel eerst gezellig winkeltjes bekijken. Dan een heerlijke lunch van mosselen.nog even wandelen en om drie uur verzamelen om naar de haven te lopen. We gaan met een katamaran varen over de baai in de richting van de Indische oceaan. Heerlijk is het onderweg krijgen we twee wijntjes (Carla nam er eentje) en heerlijke hapjes van kip garnaaltjes kaas rundvlees mosselen broodjes crackers en verder weer ik het niet meer. De oceaan konden we niet op het was te woelig maar dat gaf niet want we zien er verschillende zeehonden als extraatje dat was prachtig. Om half zeven arriveren we in Wilderness bij ons hotel.Inchekken en nu heerlijk relaxen op de kamer en misschien straks dan de Nederlandse dames kijken als we niet in slaap vallen. Morgen hebben we echt een hele vrije dag dus zullen we kijken wat we gaan ondernemen op ons gemak. Voor nu de groetjes Carla en Gonda

1. Jackie:
    26 juni 2019
    Zoals altijd een mooi verslag. Ik geniet ervan. Geweldig hoor. Zou het best willen meemaken, maar dat veel te vroege opstaan, weet ik nog niet.
  2. Arendina:
    26 juni 2019
    Geniet maar van jullie rustdag
  3. Natascha:
    26 juni 2019
    Ben benieuwd wat jullie gedaan hebben. Prachtige foto’s weer erbij in ieder geval.
  4. Van den Brink:
    Prachtige vakantie!
  5. Joke van Loendersloot:
    26 juni 2019
    Heerlijke vakantie en veel te zien en hoe je alles onthoudt, knap hoor.