24 juni

25 juni 2019 - Cape St Francis, Zuid-Afrika

Zo vanmorgen mochten we uitslapen tot half negen maar we waren om zeven uur wakker. Lekker op ons gemak wakker geworden en gedoucht koffers gepakt en dan ontbijt. Om tien uur vertrokken we met de bus richting stFrancisbay. We rijden de beroemde tuinenroute. Het zijn geen tuinen maar een route met veel inheemse planten wel 850 soorten waarvan 60 % alleen in Afrika voorkomen.vooral heide. Hier hebben ze verschillende soorten heide. En ook veel soorten protia soorten. Er is ook veel fijnbos die ze elke zes jaar laten afbranden zodat de zaden vrijkomen.

Ook weer wat Afrikaanse woorden een kardoes is een zak.

Een plasticzakje is een woefkardoes.

een surfer heet een branderplankrijder. We rijden langs Jeffrey bay dat bekend is bij surfers.

Dan koffiestop bij St Francis bij een groot winkelcentrum(mall). Carla en ik gaan niet voor de koffie maar bekijken het winkelcentrum. We kopen allebei een heel leuke tas.  Op het parkeerterrein valt ons oog op de kentekenplaten die er hier weer heel anders uit zien met dieren van de streek erop. Om twaalf uur gaan we weer verder met de bus maar voor die tijd krijg ik heel veel zakjes snoep in mijn handen gedouwd omdat ik af en toe een zakje met snoepjes door de bus laat gaan en ze dit een leuk gebaar vinden word het nu een gemeenschappelijke zak. Niet meer Gonda haar snoepzakje. Om een uur zijn we bij het resort en krijgen we een enorm leuk huisje met twee verdiepingen. Dan gaan we lunchen. Hierna hebben we vrij en we maken met een groepje een lange wandeling over het strand. Na twee en half uur zijn we terug. Even uitrusten en dan om half zeven avondeten en daarna naar bed. Morgen om zeven uur gaat de wekker weer voor weer een nieuwe dag. Groetjes Carla en Gonda

1. Jackie:
    25 juni 2019
    Way den belevenissen. He welding. Enjoy!!!!
  2. Natascha:
    26 juni 2019
    Even een relaxte dag tussendoor, dat is ook fijn!!