Legohouse

20 oktober 2021 - Esbjerg, Denemarken

Vanmorgen nadat we hadden ontbeten reden we richting Billund om naar het legohouse te gaan. Het ligt hier een klein half uurtje vandaan en we hadden een tijd van Tien uur gekregen. Wat zijn we tegenwoordig toch verwend met alle navigatiemiddelen. Niets meer te zoeken.parkeergarage ingereden plaats genoeg. Dan door de regen naar het house. 100 meter dus niet al te nat en zijn vandaag binnen. Mooie kluisjes waar we de jassen in kunnen doen en verdere spullen waar we niet de hele tijd mee wil sjouwen. Dan beginnen we beneden over het ontdekken van de Lego. Eerst maakte ze houten speelgoed . Maar in de crisistijd ging de fabriek van zijn ouders failliet en omdat kinderen toch moeten kunnen spelen is hij begonnen met het plastic en de steentjes. Er stond een machine waarmee ze de eerste steentjes mee maakte en op het filmpje te zien zwaar werk. Dan bekijken we alle dozen die uitgekomen zijn vanaf 1953. Heel erg leuk om dat allemaal te zien. Dan gaan we naar boven waar een grote collectie te zien is wat er allemaal met de steentjes gemaakt kan worden. Geweldig. Ook zijn er overal grote bakken met steentjes waar je je eigen fantasie de vrije loop kan laten . Maike en Natascha en Dennes knutselen hier en daar en ook oma doet een poging. Als we het zat zijn gaan we even een lekker broodje eten en wat drinken. Hierna gaan Natascha en Maike nog even boven een poppetje maken. Dan je hart ophalen in de winkel. Alleen maar een paar kleine dingetjes gekocht want T is allemaal erg duur. Maar wat geweldig was het weer. Dan terug naar de auto en thuis gekomen even onderuit uitrusten. Natascha en ik maken dan tosti,s voor avondeten hebben we besloten. Nu gaan we met z,n Allen nog gezellig spelletjes doen. Weer een heerlijke dag geweest.groetjes van ons viertjes.