Dag drie

17 oktober 2019 - Texel, Nederland

Van orgen weer allemaal opgestaan en om half negen naar de eetzaal voor ontbijt. Om tien uur stond er weer een wedstrijd op het programma en ja hoor deze keer ging het erg goed. Eindelijk geleerd hoe het moet.  Komen we weer op de kamer vraagt Lenie had jij een zwarte broek? Zeg ik ja blijkt ze de hele morgen mijn broek aangehad te hebben ze wilde hem al thuis korter maken. Zelf had ze een donker groene en in het half donker de verkeerde broek uit de kast gehaald. Dan om half een weer lunch hierna een korte wandeling gemaakt naar de bollenschuur en even binnen geweest kaart gekocht en daarna weer terug nadat we eerst nog even gekke foto,s hadden gemaakt. Om half drie moesten we weer bij de bus zijn en reden we met een gids het hele eiland over terwijl de gids er alles over vertelde. Over het ontstaan dat er eerst maar een klein eilandje was en later er iemand op ging wonen er een wal van gras maakte hierna werd het weer wat groter en kwamen er meer bewoners en meer walletjes en zo groeide Texel tot wat het nu is. Ook over de dorpjes vertelde ze. We rijden naar de vuurtoren en hier begint het te regenen dus blijven we in de bus. Na enkele foto,s te hebben genomen gingen we weer op huis aan. Hier om vijf uur aangekomen even jassen wegbrengen en weer naar beneden voor het diner. Het was weer erg lekker. Weer eerst een amuse dan een voorgerecht , hierna een champignonsoep hierna hoofdgerecht met heerlijke baars  hierna nog een appelstrudel toe het duurde wel een beetje lang vanavond dus werd het kaarten ook een beetje later maar om half negen was iedereen weer begonnen. Dit was de laatste wedstrijd dus alle wedstrijden optellen en briefjes inleveren. Uiteindelijk heb ik het nog niet zo slecht gedaan en heeft Lenie gewonnen van ons viertjes en was ik maar negen punten lager Nel die zo goed begon werd derde en Diana vierde maar we zullen morgen vast niet in de prijzen vallen maar in de middenmoot eindigen maar we hebben plezier gehad en daar ging het om. We waren pas om half twaalf klaar waarna we met nog enkel mensen tot half een de bar onveilig hebben gemaakt. Dan snel naar bed en slapen.

1. Natascha:
    17 oktober 2019
    Namens Maike bedankt voor de leuke kaart. Valmar had vast je licht geroken want die had er aan zitten krabben 😀. Goede terugreis 👋🏻
  2. Jackie:
    17 oktober 2019
    Mooi verhaal over het ontstaan van Texel. Geniet er maar van. Regency of net ☉🌝🌞🌤🌧⛵🌅
  3. Arendina:
    17 oktober 2019
    Het was weer een leuke dag zoals ik lees